به شهر دوست داشتنی من خوش آمدید.وارد یا عضو شوید کاربرگرامی شما اکنون در مسیر زیر قرار دارید : عدم برگزاری انتخابات کانون بازنشستگان فرهنگی و اعتراض بازنشستگان+ تصاویر

عدم برگزاری انتخابات کانون بازنشستگان فرهنگی و اعتراض بازنشستگان+ تصاویر

تاریخ ارسال پست:
شنبه 13 اردیبهشت 1393
نظرات :
0
تعداد بازدید:
63

اتحاد جنوب ـ سیده هدیه بیت سیاح: روز شنبه 13 اردیبهشت جمعی از بازنشستگان فرهنگی دشتستان در تجمعی اعتراضی در محل کانون فاطمیه برازجان خواستار پیگیری حق و حقوقشان شدند...

اعتراض این بازنشستگان از زمانی آغاز شد که تعدادی از فرهنگیان بازنشسته جهت شرکت در انتخابات کانون بازنشستگان فرهنگی شرکت کردند و با درهای بسته روبرو شدند.

یکی از این فرهنگیان در مصاحبه با اتحاد جنوب گفت: جهت پیگیری مطالبات فرهنگیان کانونی تحت عنوان کانون بازنشستگان فرهنگی تشکیل و سعی در برطرف سازی مشکلات ما می کند.

وی اعلام داشت: این کانون از طریق انتخاباتی که بین بازنشستگان فرهنگی برگزار می شود، تشکیل می گردد و افراد برگزیده تحت مدیریت یک نفردی خاص به عنوان مدیر این کانون، مطالبات فرهنگیان را پیگیری می کنند.
یکی دیگر از فرهنگیان بازنشسته ادامه داد: بر اساس قوانین، مقرر شده بود که انتخابات هیات مدیره در امروز شنبه 13 اردیبهشت ماه صورت گیرد اما با علارغم اطلاع رسانی مناسب جهت برگزاری این انتخابات، باز هم تعداد زیادی از فرهنگیان بازنشسته جهت شرکت در انتخابات حاضر شدند که با درهای بسته روبرو گشتند و هنگامی که ماجرا را از طریق رئیس کانون پیگیر شدیم در جواب پاسخ داد انتخاباتی برگزار نمی شود.
فرهنگی بازنشسته دیگری ضمن ابراز تأسف از وضعیت نامساعد بازنشستگان فرهنگی گفت: حدود یک سال است که بنا به دلایلی غیر موجه درمانگاه فرهنگیان برازجان تعطیل شده است و تعطیلی این مرکز موجب نارضایتی بسیاری از فرهنگیان این شهرستان شد که امیدواریم ایم این امر توسط مدیریت جدید این اداره مرتفع گردد.
وی ادامه داد: پیش از این، فرهنگیان با مراجعه به اداره آموزش و پرورش، فیش حقوقی خود را دریافت می کردند اما متأسفانه چندی است که این اداره فیش های مذکور را صادر نمی کند و ما ناگزیریم که به کافی نت های سطح شهر مراجعه کنیم که این امر و مشکلات دیگر خود سبب نارضایتی فرهنگیان شده است.
یکی دیگر از فرهنگیان ادامه داد: تمامی این مشکلات باید از طریق کانون بازنشستگان فرهنگی پیگیری و حل می شد که هیچ اقدامی در این راستا صورت نگرفت.

وی ادامه داد: آخرین انتخابات در تاریخ 12 اسفند 89 صورت گرفته و افرادی به عنوان هیات مدیره ایین کانون انتخاب شدند. بر اساس قوانین انتخابات بعدی باید سه سال بعد یعنی 12 اسفند 92 برگزار می شد و حدود سه ماه پیش از برگزاری انتخابات، یعنی حدوداً آبان ماه 92، اطلاع رسانی دقیقی به صورت آگهی در نشریات صورت می گرفت و از بازنشستگان فرهنگی جهت شرکت در این انتخابات دعوت می شدند اما نه تنها این امر صورت نگرفت بلکه بعد از روزها تغییر در زمان برگزاری این انتخابات، اطلاع رسانی به صورت آگهی هایی در برگه A4 و با فونت 12 و آن هم در چند محل محدود و حدود یک هفته پیش صورت گرفت که طی آن 13 اردیبهشت را به عنوان زمان برگزاری انتخابات معرفی کردند.
رئیس کانون بازنشستگان فرهنگی دشتستان نیز در گفتگو با اتحاد جنوب علت برگزار نشدن این انتخابات را به حد نصاب نرسیدن متقاضیان انتخاباتی دانست و عنوان داشت: بر اساس قوانین حداقل باید 700 نفر در این انتخابات شرکت کنند در صورتی که افراد شرکت کننده در حدود 85 نفر بودند به همین دلیل این برنامه اجرا نشد.
حسین قلی زاهدی فرد اضافه کرد: انتخابات مذکور در تاریخ 28 خرداد ماه برگزار خواهد شد و هیات مدیره جدید انتخاب می شود.
معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش دشتستان نیز در گفتگو با اتحاد جنوب گفت: مدیر جدید آموزش و پرورش دشتستان تنها 2 الی 3 ماه است که عهده دار این سمت شده اند در حالی که مشکلات این اداره مربوط به پیش از این زمان می باشد.
حسین آبادی افزود: اما از زمان شروع به کار سید حسن لواسانی به عنوان مدیر جدید آموزش و پرورش، حل معضلات و مشکلات فرهنگیان در رأس برنامه های وی می بود به طوری که حتی مکانی را جهت کانون بازنشستگان فرهنگی در مجاورت این اداره انتخاب کرده بودیم که از نزدیک مشکلات آنان را بررسی کنیم.

وی رفع مشکل فیش حقوقی و یا سایر مشکلات را از برنامه های اداره آموزش و پرورش دشتستان دانست و اظهار امیدواری کرد: این انتخابات نه در پایان خرداد ماه، بلکه در زمان نزدیک تری برگزار خواهد شد و دغدغه بازنشستگان فرهنگی را در این خصوص مرتفع خواهیم کرد.
گفتنی است بر اساس قوانین، کانون بازشستگان فرهنگی، باید انتخابات خود را در حضور یک نماینده از فرمانداری دشتستان برگزار می کرد در حالی که به دلیل عدم اطلاع رسانی این کانون به فرمانداری، نماینده ای در این خصوص فرستاده نشده بود./ب

نظرات


کد امنیتی رفرش