به شهر دوست داشتنی من خوش آمدید.وارد یا عضو شوید کاربرگرامی شما اکنون در مسیر زیر قرار دارید : اکران مستند آیین گندم کوبی در برازجان + تصاویر

اکران مستند آیین گندم کوبی در برازجان + تصاویر

تاریخ ارسال پست:
سه شنبه 13 مهر 1400
نظرات :
0
تعداد بازدید:
36

اتحاد خبر: همزمان با شب رحلت حضرت نبی اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) مستند آیین گندم کوبی در تالار فرهنگ برازجان به نمایش گذاشته شد.

 


به گزارش اتحاد خبر، این مستند که حاصل پژوهش علیرضا رمضانی هنرمند و پژوهشگر شبانکاره ای است به چرایی آیین گندم کوبی در شبانکاره می پردازد. رمضانی پیش از اکران فیلم در سخنانی کوتاه گفت: «این مستند روایتی است از تاریخ این آیین در شهر شبانکاره و چگونگی برگزاری آن که جهت ثبت آیین گندم کوبی بعنوان میراث معنوی در سطح ملی تهیه شده و با ارایه آن در وزارت میراث میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری موفق به ثبت آن در زمره میراث معنوی کشور شده است.

 


در ادامه این مراسم محمدرضا فیاض فر نیز گفت: «شرکت فیلمسازی ساوا با مدیریت شاکر شکیبا علاوه بر تهیه مستند گندم کوبی، پروژه های متعدد آیینی، فرهنگی، پرتره و طبیعی را در دست تولید دارد که در صورت فراهم بودن شرایط، مستند غضنفرالسلطنه برازجانی به نام سلحشور دشتستان تا پایان امسال رونمایی خواهد شد.

 


در این مراسم پس از پخش مستند گندم کوبی و چاووشی خوانی یکی از پیشکسوتان شبانکاره ای پوستر ویژه این آیین به امضای هنرمندان، مدیران و فعالان فرهنگی حاضر در سالن رسید.


اجرای این مراسم را شهرام قلی زاده از شاعران فرهیخته دشتستانی برعهده داشت.

 


در این مراسم همچنین از خانه فرهنگ، نشریه اتحاد جنوب و مدیریت تالار فرهنگ به جهت حمایت از تولید این مستند تقدیر شد.

 













نظرات


کد امنیتی رفرش