به شهر دوست داشتنی من خوش آمدید.وارد یا عضو شوید کاربرگرامی شما اکنون در مسیر زیر قرار دارید : \"فرهنگ و مشاهیر برازجان\" منتشر شد

"فرهنگ و مشاهیر برازجان" منتشر شد

تاریخ ارسال پست:
شنبه 03 خرداد 1393
نظرات :
0
تعداد بازدید:
182

کتاب "فرهنگ و مشاهیر برازجان" تالیف اکبر صابری منتشر و روانه بازار کتاب شد....

"فرهنگ و مشاهیر برازجان" منتشر شد

"فرهنگ و مشاهیر برازجان" منتشر شد

کتاب "فرهنگ و مشاهیر برازجان" تالیف اکبر صابری منتشر و روانه بازار کتاب شد.

این کتاب به همت حوزه هنری بوشهر و توسط انتشارات صحیفه خرد در اردیبهشت 1393 و به قیمت 10000 تومان منتشر شده است.

در این مجموعه که 346 صفحه دارد اکبر صابری در فصل اول دین و مذهب، حسینیه ها و مساجد قدیمی، زیارتگاه های برازجان، قدیمی ترین هیات های عزاداری برازجان، تاریخچه تاسیس حوزه های علمیه در برازجان، روحانیون برجسته برازجان قبل و بعد از انقلاب اسلامی و.... پرداخته است.

 

در فصل دوم این کتاب،  زبان، فرهنگ و آداب و رسوم مردم برازجان، ضرب المثل ها و کنایه ها ،آداب و رسوم محلی، بازیهای محلی و.... آمده است. 

 

در فصل سوم: مکتب خانه های قدیمی، تاریخچه اداره آموزش و پرورش برازجان، نخستین دبستان دولتی در برازجان، اولین معلمان و مدیران، اولین دبستان دخترانه در برازجان، اولین دبیرستان در برازجان، روسای آموزش و پرورش برازجان از ابتدا تاکنون و ......  آورده شده است.

در فصل چهارم: دانشگاهها و مراکز آموزش عالی برازجان معرفی شده اند.

در فصل پنجم: شاعران و داستان نویسان برازجانی معرفی شده اند.

در فصل ششم به مطبوعات منتشره در برازجان قبل و بعد از انقلاب اسلامی پرداخته شده است. همچنین اولین هفته نامه رسمی برازجان، روزنامه نگاران سرشناس برازجانی در ایران و فعالین عرصه مطبوعات در برازجان قبل از انقلاب اسلامی تاکنون معرفی شده اند. 

در  فصل هفتم: شخصیت ها و مشاهیر فرهنگی، علمی و دانشگاهی برازجان معرفی شده اند.

در فصل هشتم: زندگی نامه شهید صادق گنجی به عنوان شهید را ه فرهنگ، تاریخچه کتابخانه عمومی در برازجان، تاریخچه خانه های فرهنگ روستایی در حومه برازجان آورده شده و در فصل آخر نیز تصاویری از برازجان آورده شده است. 

 

کتاب "فرهنگ و مشاهیر برازجان" از روز شنبه سوم خردادماه در دکه های مطبوعاتی و کتابفروشی های شهر برازجان توزیع و آماده عرضه به علاقمندان می باشد.

نظرات


کد امنیتی رفرش