به شهر دوست داشتنی من خوش آمدید.وارد یا عضو شوید کاربرگرامی شما اکنون در مسیر زیر قرار دارید : جزییات انتخاب برازجان به عنوان‌ شهر خلاق در حوزه ادبیات

جزییات انتخاب برازجان به عنوان‌ شهر خلاق در حوزه ادبیات

تاریخ ارسال پست:
سه شنبه 07 اردیبهشت 1400
نظرات :
0
تعداد بازدید:
57

رئیس انجمن شعر و ادب برازجان در گفتگو با خبرنگار اتحاد خبر، به مناسبت انتخاب این شهر به عنوان شهر خلاق در حوزه ادبیات، گفت: هنرمندان تحصیلکرده و با استعداد برازجانی در حوزه شعر و ادب در سطح ملی حرف های زیادی برای گفتن دارند.



محمد جوان، با اشاره به طرح انتخاب شهر خلاق اظهار کرد: طی بخشنامه ای که سال های گذشته وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای بررسی حوزه هنر در سراسر کشور ابلاغ کرد، طرحی به نام شهرهای خلاق در گرایش های مختلف هنری ارائه داد.

وی با بیان اینکه گرایش‌های مختلف هنری طرح انتخاب شهرهای خلاق شامل موسیقی، نمایش، صنایع دستی، ادبیات و... است،  افزود: سال گذشته کارگاهی در استان بوشهر برگزار شد و من به عنوان مسئول انجمن شعر و ادب برازجان و نماینده فرهنگی شهرداری با حضور رئیس فرهنگ ارشاد دشتستان در آن کارگاه حضور داشتم در نهایت با توجه به معرفی پتانسیل های فرهنگی و هنری هر شهر طرح ها نوشته شد و به وزارت ارشاد  ارسال شد.

جوان ادامه داد: در بین ۱۴۴ طرح ادبی کشور که به دبیرخانه ارسال شده بود؛ برازجان به عنوان شهر خلاق در حوزه ادبیات طرح برتر شناخته شد که جا دارد به همه هنرمندان به ویژه هنرمندان حوزه شعر و ادب تبریک بگویم.

وی با تاکید بر عقبه و سابقه شهر برازجان در حوزه ادبیات گفت: قطعا هنرمندان ما در سطح ملی حرفی برای گفتن دارند و شناخته خواهند شد و البته این نوید را می دهیم که با توجه به حضور نسل جدید در حوزه ادبی که همه تحصیلکرده و جوانان با استعداد و خلاق هستند، طبعا حوزه ادبی و نوشتاری ما در آینده بسیار قوی خواهد بود.

رئیس انجمن شعر و ادب برازجان، آثار نوشته شده از هنرمندان ادبی و تألیفات مرتبط با برازجان و دشتستان و وجود شاعران و پژوهشگران و منتقدان را در این انتخاب تاثیرگذار دانست و افزود: ما مراکز ادبی مختلفی در سطح شهر برازجان برپاکرده ایم که قطعا در انتخاب این شهر به عنوان شهر خلاق در حوزه ادبیات کمک کرده چرا که ساختار اصلی، عزیزان هنرمند شهرمان هستند.

وی با تاکید بر اینکه شاعران و نویسندگان خوبی در سطح شهرستان دشتستان حضور دارند که نسلی خلاق ، تحصیلکرده و پیرو هستند، بیان کرد: با کمک پیشکسوتان و تجربه آن ها و کوشش جوانان آثار ماندگاری را خلق خواهیم کرد.

جوان با نوید به اینکه آینده خوبی را برای فرهنگ و ادب شهرستان دشتستان به ویژه شهر برازجان پیش بینی می کند گفت:این طرح به عهده شهردار هر شهر است که در واقع مجری این طرح فرهنگ و هنر و شهرداری ها هستند که به حق شهردار برازجان  شهرمان در این زمینه در این چند سال بسیار زحمت کشیدند و به انجمن شعر و ادب کمک کردند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بر خود واجب می دانم  از همه رسانه ها و انجمن هایی که در کنارمان بودند و رئیس فرهنگ ارشاد دشتستان تشکر و قدردانی کنم.

اتحادخبر-سانازدانشگر

نظرات


کد امنیتی رفرش