به شهر دوست داشتنی من خوش آمدید.وارد یا عضو شوید کاربرگرامی شما اکنون در مسیر زیر قرار دارید : برگزاری تور « اردی بهشت شیراز» توسط خانه فرهنگ دشتستان

برگزاری تور « اردی بهشت شیراز» توسط خانه فرهنگ دشتستان

تاریخ ارسال پست:
شنبه 18 اردیبهشت 1395
نظرات :
0
تعداد بازدید:
57

همزمان با روز شیراز، خانه فرهنگ دشتستان تور « اردی بهشت شیراز» را به منظور اجرای نشست های فرهنگی، هنری مشترک با شاعران و هنرمندان شیراز اجرا نمود...

اتحاد خبر:همزمان با روز شیراز، خانه فرهنگ دشتستان تور « اردی بهشت شیراز» را به منظور اجرای نشست های فرهنگی، هنری مشترک با شاعران و هنرمندان شیراز اجرا نمود.


به گزارش اتحاد خبر،خانه فرهنگ دشتستان به منظور اجرای اهداف تاسیس این سمن برنامه تورهای فرهنگی آموزشی خود در خارج از استان را برای نشان دادن فرهنگ بومی دشتستان و برگزاری نشست های مشترک فرهنگی هنری با هنرمندان،  شاعران و نویسندگان دیگر استانها ، نخستین بار در شیراز برگزار نمود.
در  تور فرهنگی آموزشی ( اردی بهشت شیراز)  که از دژ برازجان تا ارگ شیراز آغاز شد هنرمندان خانه فرهنگ در زمینه های موسیقی، شعر، داستان نویسی، نقالی، فرهنگ بومی و محلی و فیلمسازی ضمن ارایه آثار خودشان  در جمع هنرمندان شیراز به تبادل دانش پرداختند.


در نخستین برنامه که عصر پنجشنبه 16 اردی بهشت ماه در جوار آرامگاه سعدی برگزار شد دکتر متوسلی (عضو خانه فرهنگ ) به تشریح اجمالی زندگی و شعر سعدی پرداخت. با نزدیک شدن به قرار ساعت 6 و نشست با انجمن دوستداران حافظ اعضای خانه فرهنگ دشتستان وارد فضای زیبای حافظیه شده ومورد استقبال انجمن دوستداران حافظ قرار گرفتند. در آغاز این نشست محمدی رییس انجمن دوستداران حافظ با بیان اینکه انجمن دوستداران حافظ سالهای زیادی است در شیراز شکل گرفته و مجری برنامه های زیادی بوده گفت:  بوشهر یکی از پیشگامان تشکیل انجمن ها در سطح کشور بوده  و در برازجان هم حرکت خوبی آغاز شد که امید داریم حرکت های وسیع تری را در پی داشته باشد. شهرام قلی زاده نیز به نمایندگی از خانه فرهنگ دشتستان با اشاره به سابقه فعالیت های فرهنگی هنری خانه فرهنگ دشتستان گفت: شیراز و برازجان علاقه های تاریخی فراوانی دارند و به همین جهت مقصد نخستین تور فرهنگی خارج از استان را شیراز و مبدا حرکت را هم از دژ برازجان قرار دادیم که یادگار یکی از بزرگان شیراز است.  در ادامه این نشست شاعران شیرازی و برازجانی به قرائت اشعار خود پرداختند. 

همنوازی سه تار و تمبک دو هنرمند شیرازی و اجرای نقالی آیناز فکروند عضو خانه فرهنگ در محوطه آرامگاه حافظ نیز جذابیت خاصی داشت. اجرای پرشور و زیبای قطعه سوگنامه رزم رستم و سهراب توسط آیناز فکروند اشک بسیاری از حاضران را سرازیر نمود.آخرین برنامه روز نخست اجرای موسیقی محلی دشتستانی توسط تیمی به سرپرستی هنرمند نام آشنا علیرضا رمضانی بر بام شیراز و در نزدیکی چاه مرتاض علی با حضور هنرمندان شیرازی بود.


به گزارش اتحاد خبر،برنامه های روز دوم نیز بازدید از آثار تاریخی شهر شیراز بهمراه تور گردشگران شیرازی بود. بازدید از مسجد نصیرالملک که مسجدی دارای زیباترین معماری کشورهای اسلامی شناخته شده، بازدید از آرامگاه شیخ روزبهان ، نارنجستان قوام و موزه شخصیت های تاریخی شیراز که در بنای زیبای خانه زینت الملک قرار دارد از دیگر برنامه ها بود که استاد محمدی رییس انجمن دوستداران حافظ و مجری تورهای گردشگری شیراز ضمن بازدید توضیحات کاملی در رابطه با این بناها ارایه نمودند.
در پایان دو روز حضور اعضای خانه فرهنگ دشتستان در شیراز از هنرمندان و شاعران و نویسندگان شیرازی برای حضور در برازجان و اجرای نشست های مشترک دعوت بعمل آمد.










































نظرات


کد امنیتی رفرش