به شهر دوست داشتنی من خوش آمدید.وارد یا عضو شوید کاربرگرامی شما اکنون در مسیر زیر قرار دارید : یادی از شهید صادق گنجی

یادی از شهید صادق گنجی

تاریخ ارسال پست:
شنبه 28 آذر 1394
نظرات :
0
تعداد بازدید:
59

28 آذرماه 1369 یادآور شهادت مردی پاک و صادق که در مسیر بیداری اسلامی و مبارزه با نفاق و التقاط با صلابت گام برداشت و چنان عرصه را بر دشمن تنگ کرد که در آخرین مراسم تودیع خود توسط گروهک تروریستی سپاه صحابه به شهادت رسید....

به گزارش اتحادخبر، بیست و هشتم آذر 69 سالروز ملکوتی شدن جوانی از مردان روزگار ایران اسلامی در مسیر بیداری اسلامی در پاکستان است که هیچ گاه از یاد مردم این کشور نخواهد رفت.

صادق گنجی در حال خارج شدن از پنجاه و پنجمین مراسم تودیعی که از طرف ادبا، شعرا و نویسندگان پاکستان در هتل اینترنشنال لاهور به افتخار وی برپا شده بود، توسط گروهک تروریستی سپاه صحابه به ضرب گلوله به شهادت رسید.
صادق گنجی متولد اردیبهشت سال 1342هشت ساله بود که پدرش را از دست داد، در دوران انقلاب بسیار فعال بود، در شهرستان مادری اش 'دشتستان' کلاس های درس عقیدتی - سیاسی برپا می کرد و ساعات زیادی را به مباحثه با جوانان دیگر و مخالفان می گذراند.
یک بار بازداشت شد ولی به دلیل سن کم زود آزاد شد.
با آغاز جنگ تحمیلی به عنوان مبلغ بارها به جبهه های نبرد حضور یافت.
طلبه ی جوان مدرسه عالی شهید مطهری بسیار زود مورد توجه آیت الله امامی کاشانی قرار گرفت، برادر کوچکترش شهید نادر و داماد خانواده یعنی شهید هوشنگ را در همین جبهه ها از دست داد.
در سال 1356 به استخدام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تهران درآمد، پس از چندی بر اثر نشان دادن لیاقت و شایستگی تنها پس از شروع اندک زمانی از کار در این وزارتخانه، در سن 23 سالگی بعنوان رئیس خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور پاکستان منصوب شد.
در لاهور چیزی نگذشت که زبان اردو را فرا گرفت تا آنجا که حتی فرزندان خردسالش نیز با این زبان آشنا شدند.
در لاهور پاکستان بر اثر شایستگی و بروز استعدادهای گوناگون و نشان دادن مهارتهای لازم در زمینه اسلام و مسائل پاکستان هر روز بیش از پیش بر پیشرفت و محبوبیت وی افزوده می شد، طوری که صادق در رسانه های پاکستان به 'قلب تپنده ی لاهور ' و'فاتح لاهور ' لقب گرفت.
در مدت حضور در پاکستان، از او 13 اثر ارزشمند درباره این کشور با مضامینی نظیر مطبوعات پاکستان، مسیحیت در پاکستان، زن در پاکستان، احزاب پاکستان، مراکز فرهنگی در پاکستان به جای مانده است.
در کارنامه شهید صادق گنجی خدمات ارزشمند بسیاری به اسلام، ایران و مردم پاکستان به چشم می خورد.
او برای نشان دادن فرهنگ و ادب ایرانی، رساندن پیام اسلام ناب محمدی و رهبری امام خمینی (ره) و در نهایت صلح و دوستی پایدار میان مسلمانان جهان تلاش زیادی کرد و به لطف خداوند بسیاری از آنها به بار نشست.
صادق گنجی سفیر فرهنگی جمهوری اسلامی در زمره شهدای اقتدار فرهنگی ایران در خارج از کشور قرار گرفت و بعنوان نمونه ای از ایثارگری ها و جانفشانی های فعالیت های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از مرزهای آن برای اشاعه و گسترش فرهنگ اسلام ناب محمدی و ترویج فرهنگ اصیل اسلامی ایرانی مطرح شد.
پس از شهادت صادق گنجی بسیاری از شخصیت های علمی، مذهبی، فرهنگی و سیاسی پاکستان از او بارها یاد کردند.
خطیبان و امامان جماعت شیعه و سنی پاکستان، او را نماینده جهان اسلام و سیاستمداران این کشور او را سرمایه ای نامیدند که در قرن ها به ندرت تکرار می شود.

نظرات


کد امنیتی رفرش