به شهر دوست داشتنی من خوش آمدید.وارد یا عضو شوید کاربرگرامی شما اکنون در مسیر زیر قرار دارید : افتتاح مرکز رشد واحدهای فن آور دشتستان+ تصاویر

افتتاح مرکز رشد واحدهای فن آور دشتستان+ تصاویر

تاریخ ارسال پست:
پنجشنبه 11 اردیبهشت 1393
نظرات :
0
تعداد بازدید:
65

اتحادجنوب- سیده هدیه بیت سیاح: مرکز رشد و فن آوری شهرستان دشتستان، شامگاه چهارشنبه 9 اردیبهشت با حضور مشاور وزیر نفت، فرماندار دشتستان و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی در محل پژوهش سرای متقین برازجان افتتاح شد...

مشاور وزیر نفت: در افتتاح فازهای آینده پارس جنوبی از مراکز رشد استفاده شود

مشاور وزیر نفت در مراسم این افتتاحیه که در محل کانون امام برگزار شد، ضمن اعلام حمایت از پارک های از پارهای علم و فن اوری و مراکز رشد در سطح کشور و به ویژه استان بوشهر گفت: استان بوشهر دارای قابلیت ها و پتانسیل های والایی است که می تواند زمینه ساز رشد و توسعه بیشتر این استان شود.

 

 

 

سید امیر طالبیان با شاره به نفت موجود در استان بوشهر، گفت: وجود قابلیت های نفتی و اشتغال افراد بومی در این زمینه بسیار مطلوب است اما نباید مانع از رشد و توسعه در سایر زمینه ها گردد.

وی افزود: استعدادهای موجود در این استان می تواند زمینه ساز پیشرفت در شاخه های دیگر از جمله صنعتی و کشاورزی شود تا جایی که در افتتاح و راه اندازی فازهای آینده پارس جنوبی از این استعدادها که با احداث مراکز رشد، رشد خواهند یافت، استفاده کرد.

 

فرماندار دشتستان: من به تأثیرگذاری مراکز رشد اعتقاد کامل دارم

فرماندار دشتستان نیز در این مراسم گفت: ایجاد مراکز رشد و فن آوری در سال های گذشته مورد توجه بسیاری از کشورهای در حال توسعه قرار گرفته است این در حالی می باشد که کشورهای توسعه یافته، پیشرفت خود را مدیون توجه چندین دهه ای خود به مراکز رشد می دانند.

ارسلان زارع افزود: در بسیاری از کشورهای توسعه یافته، دانشگاه ها از حالت دانش محوری به سوی کارآفرین محوری رفته اند و اشتغال زایی به عنوان رویکردی ارزشمند، شناخته شده است در حالی که متأسفانه در کشور ما، رابطه خوبی بین مراکز علمی و صنعت وجود ندارد.

 

 

 

وی افزود: من به تأثیرگذاری مراکز رشد واحدهای فن آور اعتقاد کامل دارم از این رو پیش از معارفه ی خود به عنوان فرماندار دشتستان، به فکر احداث این مرکز در دشتستان بودم به طوری که در اولین روزهای کاری خود در سمت فرماندار دشتستان، کار در زمینه افتتاح مرکز رشد را آغاز کرده و چالش های موجود را بررسی کردم.

فرماندار دشتستان اعلام داشت: در همین راستان، فرمانداری دشتستان اعلام می دارد که از تسهیلات کم بهره و طولانی مدت صندوق توسعه ملی که با تدبیر رئیس جمهور دایر شده است و بدون سقف مالی و حتی با مبالغ میلیاردی، جهت حمایت از طرح های توسعه استفاده کند و همچنین در راستای اخذ مجوزهای دستگاه های دولتی نیز از متقاضیان اشتغال زا حمایت کرده تا زمینه اشتغال در دشتستان را افزایش دهد.

 

رئیس مرکز رشد و فن آوری خلیج فارس: دشتستان دارای بیشترین اختراعات در بین سایر شهرستان های استان است

رئیس پارک علم و فن آوری خلیج فارس نیز در این مراسم گفت: در حال حاضر 180 مرکز رشد و پارک علم و فن اوری در سطح کشور وجود دارد که 35 واحد آن را پارک های علم و فن آوری و ما بقی را مراکز رشد به خود اختصاص داده اند.

 

 

 

  محمدی افزود: دشتستان پیش از این دارای بالاترین سطح اختراعات در بین سایر شهرستان های استان بود اما متأسفانه از وجود مرکز رشد محروم بود و همین امر موجب شد تا با تلاش یک سال و نیمه پارک علم و فن آوری خلیج فارس، امروز شاهد افتتاح این مرکز در دشتستان باشم.

در این مراسم از افرادی که جهت افتتاح این مرکز تلاش داشتند با اهداء هدایایی از سوی فرماندار دشتستان تقدیر به عمل امد.

گفتنی است پیش از این، مراکز رشد در شهرهای بوشهر، اهرم، خورموج و کنگان افتتاح شده بود.

 

 

نظرات


کد امنیتی رفرش