به شهر دوست داشتنی من خوش آمدید.وارد یا عضو شوید کاربرگرامی شما اکنون در مسیر زیر قرار دارید : تولید ماهانه 80 تن ارده در دشتستان

تولید ماهانه 80 تن ارده در دشتستان

تاریخ ارسال پست:
چهارشنبه 08 بهمن 1393
نظرات :
0
تعداد بازدید:
61

شهرستان دشتستان با تولید ماهانه بیش از 80 تن ارده، به عنوان بزرگترین قطب تولید این محصول در جنوب کشور شناخته شده است...

تولید ماهانه  80 تن ارده در دشتستان

 

اتحادجنوب- سیده هدیه بیت سیاح: سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت دشتستان در گفتگو با اتحادجنوب از تولید ماهانه 80 تن ارده در دشتستان خبر داد و گفت: شهرستان دشتستان با تولید ماهانه بیش از 80 تن ارده، به عنوان بزرگترین قطب تولید این محصول در جنوب کشور شناخته شده است.
وی ابراز داشت: هر کیلو کنجد، 600 الی 650 گرم ارده تولید می گردد به عبارتی 11 کارگاه تولید ارده در برازجان، آبپخش و روستاهاي زيارت و چهارروستايي، روزانه 400 کیلوگرم ارده تولید می کنند که ماهانه این محصول به 80 تن می رسد.
شهسوار قائدی ادامه داد: از این مقدار، 40 تن ارده به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می گردد و مابقی نیز در بازارهای استان های فارس، خوزستان، اصفهان، هرمزگان به فروش می رسد.
وی ادامه داد: ماده خام ارده، کنجد می باشد که دشتستان به دلیل شرایط آب و هوایی محلی مناسب جهت کاشت این محصول می باشد به عبارتی سالانه حدود هزار تن کنجد از اراضی دشتستان برداشت می شود.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارات دشتستان خاطر نشان کرد: کاشت این محصول در مناطق فاریاب، کلمه، دهرود، بوشکان، تنگ ارم، بنداروز و سرکره از بخش مرکزی دشتستان انجام می شود و از هر هکتار، 1200 کیلوگرم کنجد برداشت می گردد.
وی افزود: ارده گیری در دشتستان از مهر ماه و همزمان با برداشت کنجد در این شهرستان آغاز و تا اسفند ماه نیز ادامه دارد.
قائدی خاطر نشان کرد: کنجدهای برداشت شده علاوه بر اینکه ماده خام کارخانه های ارده گیری در دشتستان می باشند، در تولید حلوا، شیرینی پزی و روغن گیری مورد استفاده قرار می گیرد.
وی اظهار داشت: تولید ارده در این شهرستان به 150 سال پیش می رسد، زمانی که اولین بار، این صنعت توسط سالم خان زیارتی وارد دشتستان شد.

نظرات


کد امنیتی رفرش