به شهر دوست داشتنی من خوش آمدید.وارد یا عضو شوید کاربرگرامی شما اکنون در مسیر زیر قرار دارید : برداشت سالانه 430هزار تن محصول كشاورزی در دشتستان

برداشت سالانه 430هزار تن محصول كشاورزی در دشتستان

تاریخ ارسال پست:
پنجشنبه 01 آبان 1393
نظرات :
0
تعداد بازدید:
76

دبیر اجرایی خانه كشاورز شهرستان دشتستان در گفتگو با اتحادجنوب اظهار داشت: دشتستان از قطب های كشاورزی استان و كشور است كه هر ساله محصولات فراوان كشاورزی از این خطه به نقاط مختلف كشور صادر می شود...

اتحادجنوب- جواد راهپیما: دبیر اجرایی خانه كشاورز شهرستان دشتستان در گفتگو با اتحادجنوب اظهار داشت: دشتستان از قطب های كشاورزی استان و كشور است كه هر ساله محصولات فراوان كشاورزی از این خطه به نقاط مختلف كشور صادر می شود.

حسن فریبرزی افزود: دشتستان دارای اراضی کشاورزی بسیار مستعدی است و بیش از 70 درصد سطح زیر کشت استان متعلق به این شهرستان است که در مجموع بیش از 117 هزار هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت محصولات کشاورزی است.

این مسئول از برداشت سالانه بیش از 430هزار تن انواع محصول كشاورزی در دشتستان خبر داد و ابراز داشت: سالانه 430 هزار تن انواع محصولات کشاورزی در شهرستان دشتستان برداشت می‌شود که بخشی از این محصولات به مصرف داخلی می‌رسد، بخشی از این محصولات به دیگر استان‌های کشور ارائه می‌شود و بخشی از محصولات کشاورزی شهرستان نیز به خارج از کشور صادر می‌شود.

مهندس فریبرزی به تولید سالانه بیش از 150هزار تن محصول خرما در شهرستان دشتستان خبر داد و اظهار داشت:شهرستان دشتستان یكی از قطب های تولید خرما در كشور است و سالانه بیش از 150هزار تن خرما در این شهرستان تولید می شود .


وی بر حمایت از نخل داران و كشاورزان دشتستان تاكید كرد و ابراز داشت: حمایت از کشاورزان همواره مورد تاکید بوده است ولی معمولا به صورت مقطعی انجام شده است و نتوانسته است پاسخگوی نیازهای کشاورزان و گره‌گشای مشکلات آنها باشد

دبیر اجرایی خانه كشاورز شهرستان دشتستان از راه اندازی صندوق توسعه كشاورزی در شهرستان خبر داد و افزود: خوشبختانه با تلاش فرماندار محترم شهرستان،صندوق توسعه كشاورزی جهت حمایت از كشاورزان در آینده ای نزدیك راه اندازی خواهد شد.

مهندس فریبرزی افزود: این صندوق با سرمایه اولیه یك میلیارد تومان توسط دولت راه اندازی می شود و 49درصد سهم دولت و 51درصد سهم مردم و كشاورزان می باشد و تسهیلات با نرخ چهار درصد به كشاورزان پرداخت می كند.

فریبرزی از افزایش آب بها در سال جاری انتقاد كرده و اظهار داشت:وزیر محترم نیرو در جلسه ای كه با نماینده محترم شهرستان در مجلس شورای اسلامی داشته قول مساعد داده بود كه آب بها بخاطر عدم رونق بازار خرما در سال جاری افزایش نیابد ولی متاسفانه میزان آب بها از 530تومان به ازای هر اصله نخل به 720تومان افزایش داشته و ابلاغ شده است.

این مسئول از میزان ورودی آب به كانالهای آبیاری آبپخش نیز انتقاد كرده و افزود: حجم ورودی آب به كانالهای آبیاری حدود4متر مكعب است و این بسیار كم می باشد لذا درخواست افزایش این میزان را داریم كه اگر آبیاری بعد از برداشت محصول طولانی شود سبب كاهش محصول در سال آینده خواهد شد.

نظرات


کد امنیتی رفرش