به شهر دوست داشتنی من خوش آمدید.وارد یا عضو شوید کاربرگرامی شما اکنون در مسیر زیر قرار دارید : جشن کار و کارگر شهرستان دشتستان+ تصاویر

جشن کار و کارگر شهرستان دشتستان+ تصاویر

تاریخ ارسال پست:
شنبه 13 اردیبهشت 1393
نظرات :
0
تعداد بازدید:
115

اتحاد جنوب ـ سیده هدیه بیت سیاح: جشن کار و کارگری شهرستان دشتستان، روز چهارشنبه 9 اردیبهشت با حضور نماینده مردم این شهرستان با همت کارخانه ی سیمان دشتستان در محل کانون امام خمینی (ره) شهر برازجان برگزار شد...

نماینده مردم دشتستان: در نظام جامعه اسلامی، هیچ شغلی بالاتر از شغل های دیگر نیست

نماینده مردم دشتستان در این مراسم، ضمن تقدیر از جایگاه کارگران در جامعه گفت: تجلیل از کارگران و کارفرمایان نباید از طریق خودشان صورت گیرد، بلکه این مراسم باید از طرف دیگر نهادها برگزار شود تا از این طرق نشان دهند که کارگران و کارفرمایان تا چه اندازه برایشان اهمیت دارد.

 

 

 

سید مهدی موسوی نژاد افزود: اگر یک روز کارگران کار نکنند و چرخه ی صنعت نچرخد و تولید پائین بیاید به بیگانگان وابسته می شویم، حال مسئولین استانی و کشوری هر چقدر هم بخواهند جلسه بگیرند، قانون تصویب کنند و مشورت نمایند اما اگر بازوی توانای کارگران نباشد، کاری از پیش نخواهند برد.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب، این سال را تحت عنوان سال فرهنگ و اقتصاد نامگذاری کرد و دو راهکار برای اجرایی شدن این دو مقوله ارائه داده اند که این رو راهبرد تلاش ملی و مدیریت جهادی است لذا برای رسیدن به اقتصای مطلوب، باید همگی با تلاشی مدیریتی در راستای رسیدن به اقتصاد مطلوب تلاش کنیم.

عضو فراکسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: رهبر انقلاب در این سال اقتصاد مقاومتی را سرلوحه ی فعالیت مسئولین قرار داد چرا که متأسفانه پیش از این تنها تکیه ما بر نفت بود در حالی که باید دیگر قابلیت های خود را تقویت می کردیم.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه کارگران در جامعه گفت: نقش تولیدکنندگان و کارگران جهت رسیدن به اقتصاد مقاومتی بسیار مهم تلقی می شود از این رو کارگران باید بیشتر از این مورد حمایت مسئولین قرار گیرند.

سید مهدی موسوی نژاد اظهار داشت: در جامعه اسلامی هیچ شغلی بالاتر از شغل های دیگر نیست و آن کس که با تلاش بازوان خود کار می کند حرمتش بالاتر است به عبارتی شخصیت افراد به شغل آن ها وابسته نیست بلکه خود انسان است که با رفتار خود برای خود احترام می آورد.

 

امام جمعه برازجان: کار اقتصادی، میدان جهاد است

امام جمعه شهر برازجان نیز در این مراسم ضمن تقدیر از فعایت کارگران، کارفرمایان و فعالان عرصه صنعت، گفت: در اسلام، کار و تلاش، نوعی عبارت تلقی می شود همانگونه که نماز و روزه عبادت هستند.

حجت الاسلام و المسلمین حسن مصلح افزود: اسلام مکتبی توأم با عمل است لذا کسی را که برای رفاه خانواده و جامعه اش تلاش می کند، رزمنده می داند و فعالیت های اقتصادی را نوعی جهاد می خواند.

وی اظهار داشت: امروزه عرصه مبارزه فقط در ابعاد نظامی خلاصه نمی شود بلکه تمامی ابعاد سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و... را نیز شامل می شود لذا در عصری که دشمنان اسلام و ایران اسلامی با اعمال فشارهای اقتصادی، جنگ اقتصادی راه انداخته اند، تلاش در این میدان نبرد بسیار ارزشمند و ستودنی خواهد بود.

 

 

 

امام جمعه برازجان بیان داشت: کسب روزی حلال واجب است و این عبادت شامل شغال های خدماتی (پرستاری، آتش نشانی و...) و مهارتی (کشاورزی و صنعت و تولید) می شود به طوری که شغل های مهارتی واجب کفایی خوانده می شوند.

به عبارتی همانگونه که جهت ترویج علوم دینی لازم و واجب است که تحصیل کرد، جهت فعالیت در رشته های کشاورزی، صنعت و تولید نیز واجب کفایی است که افراد به آموزش فنون لازم بپردازند. حجت الاسلام و السملیمن مصلح افزود: اسلام همواره تنبلی را نکوهش کرده و آن را یک ضد ارزش می داند، چرا که مضراتی چون فساد دارد.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی نیز در این مراسم ضمن تبریک فرارسیدن ایام کار و کارگر، معلم، ولادت امام محمدباقر و آغاز ماه مبارک رجب، گفت:روز 9 اردیبهشت ماه به عنوان روز جهانی کار و کارگر در تقویم جهانی ثبت شده است اما در کشورمان جهت برپایی بهتر مراسم تجلیل از این قشر زحمت کش، یک هفته به عنوان هفته کار و کارگر انتخاب می شود.

 

 

 

شهریاری بیان داشت: مراسم تجلیل از کارگران و کارفرمایان از روز 5 اردیبهشت شروع و تا 9 اردیبهشت ادامه یافت و در این مدت شاهد اجرای برنامه هایی چون همایش بسیج کارگری، یادواره شهدا، برگزاری زیارت عاشورا در گلزار شهداء ویزیت رایگان کارگران در درمانگاه نوید برازجان، دیدار با فرماندار و امام جمعه و... برگزار شد.

در این مراسم برنامه های متنوعی همچوناجرای تئاتر و مسابقه برگزار شد و هدایایی نیز به شرکت کنندگان در برنامه به رسم یابود اهداء شد.

همچنین از انوشه، کارگر نمونه ای که با داشتن مدرک دیپلم، اقدام به انتشار 5 کتاب کرده است تقدیر بعمل آمد.

همچنین با اهداء هدایایی از سوی کارفرمایان، کارگران نمونه تقدیر شدند و هدایایی نیز از سوی فرماندار دشتستان به کارفرمایان نونه از جمله شهرداری برازجان، کارخانه سیمان دشتستان، شهرداری وحدتیه، سنگ شکن صادقی و... اهداء گردید و از تلاش انان در عرصه صنعت تقدیر شد.

 

 

نظرات


کد امنیتی رفرش