به شهر دوست داشتنی من خوش آمدید.وارد یا عضو شوید کاربرگرامی شما اکنون در مسیر زیر قرار دارید : نخستین پیوند آلت تناسلی مردانه

نخستین پیوند آلت تناسلی مردانه

تاریخ ارسال پست:
دوشنبه 25 اسفند 1393
نظرات :
0
تعداد بازدید:
66

متخصصان در دانشگاه استلنباش و بیمارستان تایگربرگ در آفریقای جنوبی از اولین عمل پیوند موفق‌آمیز آلت تناسلی مردان در جهان خبر دادند...

آلت تناسلی مردانه,پیوند آلت تناسلی,آلت تناسلی

به گزارش ایران مطلب به نقل از ایسنا، این عمل جراحی 9 ساعته در روز 11 دسامبر 2014 (20 آذر) بر روی یک دریافت‌کننده 21 ساله انجام شد که اکنون کاملا بهبود یافته و کل عملکردهای اندام پیوندی را بازیافته است.
 
این بیمار که هویت وی ناشناخته باقی مانده، سه سال پیش در پی انجام عمل سنتی ختنه دچار عفونت شد و پزشکان مجبور به قطع آلت تناسلی وی شدند. سالانه حدود 250 مورد مشابه ابتلا به عفونت در آفریقای جنوبی روی می‌دهد.
 
آندره وان در مروه، رئیس بخش اورولوژی بیمارستان تایگربرگ و رهبر تیم جراحی اظهار کرد: ما انتظار داشتیم که عضو پیوندی پس از دو سال عملکرد کامل خود را بازیابد، اما با این بهبود سریع شگفت‌زده شدیم.
 
این دومین‌بار است که چنین عمل جراحی انجام شده و نخستین موردی است که نتایج موفقیت‌آمیز طولانی‌مدت به دست آمده است.
 
به گفته پزشکان، این بیمار می‌تواند در آینده بچه‌دار شود. وی برای سه ماه دیگر تحت نظارت پزشکان قرار خواهد داشت و پس از آن، ‌این عمل روی 9 بیمار دیگر به عنوان بخشی از یک کارآزمایی بالینی که از سال 2010 آغاز شده، انجام خواهد شد.
 
آفریقای جنوبی همچنین میزبان اولین پیوند قلب جهان نیز بوده که در سال 1967 در بیمارستان گروت شور در کیپ تاون انجام شده بود.
 
مراسم ختنه سنتی در برخی قبیله‌های آفریقایی به عنوان شروع مردانگی انجام شده و انجام آن در زمان تولد رایج نیست، اگرچه این کار اغلب در محیط استریل انجام نمی‌شود و این مسأله باعث بروز مشکلاتی مانند عفونت، قانقاریا و قطع عضو تناسلی می‌شود.
 
به گفته محققان، ختنه تا 60 درصد باعث کاهش خطر ابتلا به اچ‌آی‌وی می‌شود.

نظرات


کد امنیتی رفرش