به شهر دوست داشتنی من خوش آمدید.وارد یا عضو شوید کاربرگرامی شما اکنون در مسیر زیر قرار دارید : تندیس غضنفرالسلطنه نصب شد+تصاویر

تندیس غضنفرالسلطنه نصب شد+تصاویر

تاریخ ارسال پست:
شنبه 25 بهمن 1393
نظرات :
0
تعداد بازدید:
48

سرانجام پس از کشمکش های فراوان، تندیس غضنفرالسلطنه نصب شد...

اتحادجنوب- سیده هدیه بیت سیاح: سرانجام پس از کشمکش های فراوان، تندیس غضنفرالسلطنه نصب شد.
تندیس میرزا محمد خان غضنفرالسلطنه، پنجشنبه 23 بهمن ماه با حضور تنی چند از اعضای شورای شهر برازجان در محل میدان ورودی برازجان از سمت بوشهر، نصب شد.

چند روز پیش شهردار برازجان با ارسال نامه ای به شورای تامین دشتستان، معاون سیاسی امنیتی استانداری بوشهر، نماینده دشتستان و امام جمعه برازجان، آمادگی خود را جهت نصب در مکان و زمانی که آنان مشخص نمایند، اعلام داشته بود.

شنیده های اتحادجنوب حاکی است، سرانجام شورای تامین دشتستان با تشکیل جلسه ای در روز سه شنبه 21 بهمن ماه، با نصب تندیس غضنفرالسلطنه در زمان 23 بهمن و در محل میدان ورودی برازجان از سمت بوشهر که محل پیشنهادی و مصوب شورای اسلامی شهر برازجان بوده موافقت نموده است.


به گزارش اتحاد جنوب از آنجا که تندیس مذکور در جریان اتفاقات سال گذشته و برداشتن آن از محل نصب در مقابل کاروانسرای مشیر آسیب دیده بود؛ کار ترمیم تندیس آسیب دیده به سرعت انجام و سرانجام صبح پنجشنبه 23 بهمن ماه، تندیس غضنفرالسلطنه آماده نصب در محل از پیش تعیین شده گردید.

گفتنی است جمعه 24 بهمن ماه همایش رالی خانوادگی از کنار تندیس میرزا محمد خان برازجانی تا مزارش در شاه پسر مرد بخش بوشکان برگزار شد.

شایان ذکر است، این تندیس پیش از این در تاریخ 2 شهریور 92 توسط حسن آبادی شهردار اسبق برازجان در کنار کاروانسرای مشیرالملک برازجان نصب شد اما به صلاحدید شورای تأمین وقت دشتستان در ساعت 14 ظهر همان روز دستور پایین کشیدن تندیس  صادر و در نهایت تندیس غضنفرالسلطنه سریعا به پایین کشیده شد که با مخالفت و واکنش های شدید مردم برازجان روبرو شد و نقدهای مختلفی در خصوص این امر از سوی نخبگان دانشگاهی؛ اهل قلم و مردم صورت گرفت.
پایگاه خبری اتحادجنوب نیز با درج یک نظرسنجی در سایت خود، نظر عموم مردم را در خصوص محل نصب این تندیس جویا شده که غالباً با نصب تندیس غضنفرالسلطنه در محل روبروی کاروانسرای مشیرالملک موافق بودند اما این خواسته مردم با خواسته شورای شهر برازجان یکی نبود چرا که در نهایت این شورا با صدور مصوبه ای، به نصب این تندیس در محل میدان ورودی برازجان از سمت بوشهر رای داد.

 

میرزا محمدخان برازجانی ملقب به غضنفرالسلطنه برازجانی (۱۲۵۲-۱۳۰۸ خورشیدی)، ادیب، شاعر، والی برازجان و از تاثیر گذاران قیام جنوب در مقابل هجوم بریتانیا بود. از اقدامات مهم وی اتحاد با مجاهدین و یاری رسانی شیخ حسین خان چاه کوتاهی و زایر خضر خان اهرمی در آخرین حلقه مقاومت مجاهدین در نبرد «سربست چغادک» علیه نیروهای انگلیسی (ذیحجه ۱۳۳۶ق/ سپتامبر ۱۹۱۸م) با سیصد نفر تفنگچی بود. وی هزینه سنگین این نبرد را شخصاً تامین و پرداخت کرد.










































نظرات


کد امنیتی رفرش