به شهر دوست داشتنی من خوش آمدید.وارد یا عضو شوید کاربرگرامی شما اکنون در مسیر زیر قرار دارید : بازدید هیئت تجاری کشور ترکیه از نمایشگاه محصولات خرما در آبپخش+تصاویر

بازدید هیئت تجاری کشور ترکیه از نمایشگاه محصولات خرما در آبپخش+تصاویر

تاریخ ارسال پست:
سه شنبه 09 اردیبهشت 1393
نظرات :
0
تعداد بازدید:
110

اتحادجنوب ـ جواد راهپیما: صبح دیروز 8 اردیبهشت هیئتی تجاری متشکل از 35مرد و 5زن از کشور ترکیه  از شهر آبپخش بازدید کرده و سپس در محل مهمانسرای اداره آبیاری از نمایشگاه محصولات خرما دیدن کردند....

بخشدار آبپخش در حاشیه این بازدید اظهار داشت: این هیئت تجاری به منظور بازدید از نخلستانها و آشنایی با محصولات درخت نخل وارد شهر آبپخش شده و از نزدیک با خرما و فرآورده های درخت نخل آشنا شدند.


غلامرضا وفایی بخش آبپخش را  یکی از قطب های تولید خرما در کشور عنوان کرد و اظهار داشت: بخش آبپخش با دارا بودن بیش از یک میلیون و 200هزار اصله نخل و تولید سالیانه بیش از 45هزار تن خرما یکی از قطب های تولید خرما در کشور به شمار می رود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان نیز از وجود 38 واحد بسته بندی خرما در شهرستان خبر داد و افزود:از این تعداد 21واحد فعال و مابقی نیمه فعال هستند.

مهندس قیصری ادامه داد: در صورتیکه این واحدها فول تایم کار کنند و فعال باشند بیش از 50درصد خرمای شهرستان را بسته بندی خواهند کرد ولی به خاطر عدم دارا بودن سرمایه در گردش مالکان این واحدها امکان فعال بودن آنها به صورت تمام وقت وجود ندارد.

قیصری از صادرات 11832تن محصولات کشاورزی در شهرستان دشتستان خبر داد و افزود: در سال 92کشاورزان دشتستان 11832تن خرما با ارزش بیش از 14میلیون دلار به کشورهای روسیه،اوکراین ،امارات متحده عربی و آسیای میانه صادر کردند.

این مسئول اضافه کرد: سالیانه بالغ بر 430هزار تن محصولات کشاورزی با ارزش ریالی 450میلیارد تومان از دشتستان به کشورهای دیگر صادر می شود.

وی از شهرستان دشتستان به عنوان قطب کشاورزی استان یاد کرد و اظهار داشت: در حوزه نخیلات و خرما شهرستان دشتستان با دارا بودن بیش از 4میلیون و 200هزار اصله نخل و تولید سالیانه125هزار تن خرما رتبه اول کشور بین شهرستانهای ایران اسلامی را داراست  و امیدوارم با تلاش و کوشش بیشتر کشاورزان عزیز و حمایت های دولت شاهد شکوفایی بیشتر کشاورزی در دشتستان باشیم.










نظرات


کد امنیتی رفرش